18 Şubat 2011 Cuma

Bir bilgisayarı uzaktan erişim ile nasıl yeniden başlatırsınız

Windows 7 işletim sistemine sahip bilgisayarımı uzaktan erişimle bağlandığımda sorun yaşadım ve de bu çözüm. Start menüsündeki arama bölümüne (yani eski Run) --> Cmd yazıp enter'a basıyoruz.
shutdown -r -m \\xxx.xxx.xxx.xxxEğer başka bir bilgisayarı kendi makinanızdan restart etmek isterseniz  xxx.xxx.xxx.xxx alanına IP adresini yazıyorsunuz. İşte bu kadar basit.
-r bilgisayarı yeniden başlatmak için kullanılıyor, kaldırırsanız aynı komutla bilgisayarınızı kapatmış olursunuz.

2 yorum:

  1. olumuyo hocam.. ben denedim aynı ağdaki bir bilgisayar ama olmuyo...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Yukarıdaki açıklamalar uzaktan erişimle(remote desktop connection) bağlı olduğunuz bilgisayarda yapmanız gerekenlerdir. Kullandığınız bilgisayardan ağınızdaki(network) bilgisayarı kapatmak için şunu deneyin

    1- cmd ekranına shutdown -i yazın
    2 - Karşınıza "Uzaktan Kapat" adlı bir pencere gelecektir.
    3 - Oradaki Gözat ikonunu tıklayarak ağınızdaki bir bilgisayarı seçin ve Tamam ikonunu tıklayın.

    Bu vesileyle zaman ayarlı kapatma yapmak için kullanabileceğiniz komutu da aşağıya ekliyorum. Diyelim ki bir yüklemeniz var ve dışarıya çıkacaksınız. 2 saat sonra bilgisayarınızın otomatik kapanması için

    shutdown -h +120

    yazıyor ve entera basıp gidiyorsunuz. Güzel değil mi?

    YanıtlaSil