14 Mart 2011 Pazartesi

Microsoft Bilişim Zirvesi - Bulut Bilişim ve Konuşmaları

Bilişim Zirvesine, iş yerinden zar zor izin alıp katıldım. İtiraf ediyorum, biraz da yoğunluktan sıkıldığım için değişiklik olsun istedim.
Sabah dehşet bir kayıt sırası ve kalabalık vardı. Ama geçen senelere göre daha az katılımcı vardı, mekanlar dağıtık olmamasına rağmen birbirimizi ezmedik. Sabah katılım kartını alamadım, ilk seans genel müdürün kısa giriş konuşması ve IE9 sürümünün hızı ile ilgili bir sunumdu, daha sonra Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi konuk konuşmacısı Prof. Dr. Ulrich Walter, “Vizyondan Misyona” adlı konuşmasında astronot olarak uzay macerasında hedefe ulaşmak için yapılan özverili çalışmayı örnekledi, bayağı da uzunca bir konuşmayla. Ve beklenen teee en başta gerçekleşti, tüm program kaydı. Kaymasın diye herkes arada ordan oraya koşturdu, çay kahve ikramları yapılamadı, o ikramlarda zaten ayrı bir olay, "10 geçe servis başlayacak, 10 kala başlayacak, 5 dakika sonra başlayacak" dediler dediler bir kahve içemedim.

Mekan istanbul kongre merkezi -2. kattı. Bir sürü İstanbul semtinin isminde salonlarda paralel sessionlar vardı. İşte programda aşağıdaki gibiydi.
Aslında katılmak isteyip de başka oturuma katıldığım oldu, hatta aynı konuşmacının 2 kere farklı zamanlarda sunum yapmasının daha iyi olacağını düşünüyorum. Konuşmacılar devamlı kanter içinde sunumlarını tamamladı, benim katıldığım sessionlarda hiçbiri tamamlayamadı gerçi, hep bir şeyler eksik kaldı.
Neyse sonuçta alınan dersleri listelemek faydalı olacaktır
1- Silverlight'daki gelişmeler göz kamaştırıcı, bir an önce bu dünyanın kapılarını da aralamak lazım
2- Test ve güvenlik konularında Microsoft acayip yatırımlar ve toollar geliştirmiş, bu konuda yatırımın Türkiye'den 1-2 yazılım evi dışında yapılabileceğini sanmıyorum ama Microsoft yapmış.
3- Test toollarını kullanmak için bunun uzmanı eleman alınması gerekir, bu da yeni bir iş kolu doğduğunu gösteriyor.
4- Microsoft çalışanları uzaya gönderilen roketlerin yazılımında dahi kendi programlama araçlarının kullanıldığını sanıyor. Düşünsenize Visual Studio ile roket programlıyorlar, acayip bir fikir tabii, keşke çalışanları kırmayıp çip üreticileri böyle bir güzellik yapıp, symbian programlamayı terk etseler, walla bize de iyi olur.
5- Kesinlikle facebook'da tanımadığınız etmediğiniz ne tip bir insan olduğunu bilmediğiniz biriyle aman da eğitmendir, aman da iyi biri gibi deyipte arkadaş olmayın. Bir sunumda afişe olma ihtimaliniz çok yüksek.
Kendi listesini facebooktan çekip Silverlight sunumu yapan arkadaşa buradan ayrıca sesleniyorum, çok çirkin bir davranıştı ve senin arkadaşlarının arasında olmadığıma çok seviniyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder