7 Haziran 2011 Salı

Adobe CS5.5 Lansmanı - Semineri

http://www.cf-istanbul.com/ adresinden program detayları alabileceğiniz Adobe CS5.5 yeniliklerinin anlatıldığı seminerdeydim. ITU Maçka Mustafa Kemal Anfisindeki organizasyonda gelen konuşmacılar daha önce izlediğim ve o gün tam havasında olup, son seminerde oldukça donuk kalan Jason Levine, Jason'daki boşluğu dolduran Greg Rewis(kovboy çizmeleri sevgilimden dolayı dikkatimi çekti), beni yaptığı rock band flash gösterisiyle büyüleyen Paul Trani ve illustratorı hiç kullanmadığım ve ilgimi çekmediği halde Adobe Photoshop ile birlikte  sergilediği sunum son derece eğlenceliydi. Hepsine teşekkürler.



Photoshop CS5.5,
Premiere Pro CS5.5,
After Effects CS5.5
Audition CS5.5

Video araçları ile yapılan gösterisi sonunda Hollywood filmlerinin hepsinde hatunların neden tenlerinin portakal tonu, kendilerinin pürüzsüz ve kıvrımlarının koyu ten rengi oldugunu anladım. Evet yanlış duymadınız. Sırrı çözdüm :))
Videonun bir sahnesinde seçtiğiniz alanın özellikleriyle oynadığınızda bu tüm videoda o etkilediğiniz alan ne zaman görüntülenirse devreye giriyor. Örneği anlatayım; bir videoda adamın biri ile röportaj yapılıyor ve adamın teninin koyu olduğuna karar veriyorsunuz. Alıyorsunuz elinize "magic wand tool" sihirli değnek seçim aracını ve adamın suratını seçiyorsunuz. İstediğiniz gibi ten rengini değiştiriyorsunuz ve adam sizin istediğiniz ten rengi ile videoda konuşmaya devam ediyor. Super degil mi :) Evet öyle  
Tabii video alanında ilgili olan kimsenin salonda olmadığını da tahmin ediyorum. En çok flash ilgi çekti de diyebilirim. Öyle gözüküyordu.

Standard web sayfaları,
cep telefonları,
masaüstü ve
tablet cihazlar
Dreamweaver CS5.5
HTML5
Greg Rewis'in showu gayet güzeldi, rahat tavırları ile çok sıcak biri oldugunu düşünüdürdü ve seyirci ile arasındaki bariyerleri en cok kaldıran o oldu sanırım. Bu arada sunu söylemeden de geçemeyecegim, salon tamamen eleştirmen dolu gibiydi, korkunc bir topluluktu, sahnede olmadıgım icin şükrettim. Neyse asıl beni cok etkileyen sunumlardan biri Greg'e aitti, HTML5. Artık tasarım geldiğinde fazlasıyla resim kes biç olaylarına girmeye gerek kalmadığını gösteren showunda, resimleri css ile transparent yapabildiğimizi, kenarlarına yumusatmak için edge bilgisi tanımlayabildiğimizi hatta tamamen kocaman bir daire çizebileceğimizi anlattı. Ne diyebilirim ki Cooool  zzzz


AIR,
Flash CS5.5,
HTML 5 ve
Flash Builder CS5.5,
Flash da almış yürümüş ben görmeyeli, bir nesneye bone dediğiniz yeni bir araç ile eklem yeri tanımlıyor, isterseniz ona göre bir kukla gibi hareket ettirebiliyor, isterseniz salınım hareketi verdirebiliyorsunuz(ki bu otomatik)
Beni benden aldı flash ile hazırladığı Rock Band animasyonu. Aman aman böyle bir tasarımcınız olsun, paraya pörçük deyin o derece yani. Çok güzeldi bu sunum çok eğlendim :)




Photoshop CS5,
Adobe Illustrator CS5 ve
InDesign CS5.5
Terry White ilke sunumu ve seyircinin en soğuk yüzünü gören kişi oldu garibim. Sıkıntılarından sunumu ile sıyrılmayı bildi ama bir saçmalığı anlatmamın da vakti bu arada geldi.

Mustafa Kemal Anfisinde telefon çekmez mi, çekmiyordu, WiFi ile bağlansak dedim o da olmadı ve Terry'nin hazırlamış olduğu ankete online olabilsek katılacakken teknik imkansızlıklardan katılamadık. Orada çekiyoruz burada çekiyoruz diyen telefon firmalarına buradan duyurulur, Maçka'nın göbeğinde anfi içinde çekmiyorsunuz, elin yabancılarına resmen rezili rüsvan oluyoruz. Allahda sizi bildiği gbi yapsın, aldığınız faturalar dizinize dursun.
Ankete katılamayan zavallı ve ezik türk insanı sunumun ilerleyen zamanlarında, illustrator ve abode yeniliklerini gördü. Flashdaki kemik ayarlayıp kukla seklinde sagı solu eğmek Photoshop ile artık cok kolay :)
Yolu begenmedinmi tut çek saga saga dönük olsun, kadını mı eğeceksin o fotografta, koy eklemlerini çek gitsin. Ben bu kukla işini cok sevdim, mutlaka deneyeceğim bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder