18 Temmuz 2011 Pazartesi

iPad programlamak için MAC gerekiyor.

iPad aldım ve son derece memnunum. iPad denemelerini yapıp yazmak istediğim için bekledim ve şimdi diyebilriim ki, ortalama bir kullanıcı yani office programları kullanan, internete giren, oyun oynayan, maillerini okuyup yazan ve başka bir iş için bilgisayara ihtiyacı olmayan kullanıcılar direkt laptop ve PClerini atabilir. iPAD kendilerine yeter.

Son aldığım bilgilere göre iPad'ime bir de ben uygulama yazayım derseniz, program yazmak için MAC almanız yani para vermeniz gerekiyor. Programların IIS gibi bir servis üzerinde geliştirilmesi gerekiyor.
Tabii apple'ın stratejisi kesinlikle anlaşılabilir ve takdire değer. Microsoft da tablet PC dünyasında zaman kaybetmeden yeni bir işletim sistemi ile yerini almaya hazırlanıyor.

Bu zaman zarfında iPad'ın flash player desteğinin olmaması benim için sorun yaratan tek olay oldu. Bazı kullandığım sitelere erişemedim. Bu desteğin olmamasının nedeninin flash uygulama ve içeriklerin fazla pil harcaması olduğu da öğrendiğim diğer bilgilerden.

Aklıma gelenler;
1- iPAD'e bilgisayarınızdan aktarımlarınızı iTunes üzerinden yapıyorsunuz. iTunes ücretsiz bir yazılım, kullanımı da gayet kolay.
2- 3G üzerinden 20MBdan fazla veri atamıyorsunuz, wirelessda ise böyle bir kısıtınız yok. Vodafone 4GB paketini kullanmaya başladım, hızında bir sorun yok.
3- dokumanları ve pdfleri mail adresinize atarak alabiliyorsunuz, itunes kullanımına gerek kalmıyor.
4- kredi kartınızı bir kez tanıttıgınızda direktman istediğiniz uygulamayı Application Store üzerinden alabiliyorsunuz
5- Geçenlerde futoshiki oyunu için arattırma yaparken bir türk arkadaşımızın uygulama yazdığını gördüm "süpermiş" dedim.
6- office programları için QuickOffice'i tavsiye ederim, office ev için 150$ iken 14 dolarla resmen bedava :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder